Köpvillkor

Allmänt

Millionbox AB Org.nr: 556989-7670 (hädanefter uppges som “Millonbox”) bedriver verksamheten för Millionbox.se och nedanstående Köpvillkor avser denna verksamhet.

Alla beställningar som görs på denna hemsidan administreras av Millionbox. Vid frågor kring din beställning skall du kontakta oss på info@millionbox.se

Var vänligen läs igenom våra Köpvillkor, det tar ett par minuter!

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter.

Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på blomma, bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Beställningsinformation

När du genomfört en beställning skickas en beställningsbekräftelse till den e-postadress du uppgav i kassan.

I e-postmeddelandet finns all information kring din beställning, som fakturaadress, leveransadress, produkter, priser och fraktkostnad. Om något är fel i beställningen, bör du kontakta oss omedelbart via e-post (info@millionbox.se)

Du måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Priser

Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor), alla priser är inklusive 25 % moms och i kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan de kan erbjuda dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktioner medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betalningstid – alltid 14 dagar
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
    • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
    • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhantering syfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    • Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad
    • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor

Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation

Orderbekräftelse

En automatisk orderbekräftelse skickas till din e-post när du har slutfört din order på millionbox.se

Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast via e-post info@millionbox.se eller någon av våra sociala medier.

Fraktavgift

Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige!

Vid frakt utanför sverige tillkommer en fraktavgift, fraktavgifter skiljer sig beroende på mottagarland och adress.
Var vänlig och kontakta oss per mail info@millionbox.se eller genom våra sociala medier innan beställningen görs.

Leverans

Leveranssäkerhet

Du som kund har fullt ansvar för att alla uppgifter till mottagaren är fullständiga och korrekta, eventuella fel leveranser eller leveransförseningar ersätts inte i dessa fall. Leveransförseningar kan även förekomma om mottagaren inte är hemma.

Vi levererar alltid dina varor efter överenskommet datum. Är produkten slut i lagret förbehåller vi oss rätten att senarelägga leveransdatumet, men vi meddelar alltid vid eventuell försening. Kunden har då rätt att makulera ordern.

Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättningskrav och returrätt på grund av leveransförseningar med den speditör vi använder oss av.

Leveranssätt

Samtliga beställningar som ska till en ort utanför Stockholm, skickas med speditör antingen hem till din dörr eller till närmaste postombud. Om paketet kommer till ett postombud så måste mottagaren ta med sin legitimation för att kvittera ut paketet.

Leveranser inom Stockholms Län, vi ringer alltid vid leverans. I vissa fall kan vi ringa mottagaren dagen innan leverans för att bl.a. säkerställa adressen och att mottagaren finns på plats.

Leveranstider

Leverans inom 1-4 arbetsdagar eller överenskommen tidpunkt.
(Om en beställningen görs på en helg eller röd dag, skickas beställningen nästkommande arbetsdag.)

Transportskador

Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat (ytlig emballageskada). Millionbox rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos postombud och därefter kontaktar Millionbox kundtjänst på info@millionbox.se

Är det däremot en dold skada, det vill säga att emballaget och godset ser helt ut och du upptäcker skadan först efter avemballering, så måste du anmäla detta snarast till postombudet samt till oss på Millionbox. Vid kontakt med oss skall du även maila in en kopia på skadeanmälan från postombudet. När skadan väl är anmäld så påbörjas ett reklamationsärende. Det är viktigt att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada.

Ej uthämtade paket

Hämtar du ej ut dina varor, så debiterar vi dig vår kostnad för leverans, retur samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 395 kr.

Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.

Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Ångerrätt

”Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler Svensk författningssamling 2005:59”

11 § Ångerrätt gäller inte för köp som;

3. avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel,
4. avser en vara som tillverkas efter beställning av tillverkare.

Det är upp till kunden att kontrollera att beställningen stämmer överens med orderbekräftelsen. Skulle uppgifterna inte stämma ber vi dig att kontakta vår kundservice snarast via e-post info@millionbox.se

Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, band- och ljudupptagningar där plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exempelvis livsmedel) vid leverans.

Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten.

Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Om du inte är nöjd

Vänligen kontakta oss på Millionbox angående reklamationen snarast efter leveransen.

Ångerrätt gäller för ej utnyttjad tjänst, och måste meddelas oss i god tid före valt leveransdatum.

Millionbox följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist. Som konsument kan man kontakta Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) om man känner sig osäker i sitt fall: tel. 08-508 860 00, eller besök deras hemsida www.arn.se.

Falska beställningar

Alla bedrägerier och falska beställningar polisanmäls.